Aspergeri sündroomiga õpilane klassis

Aspergeri sündroomiga õpilane klassis
Kathy Hoopmann
Aspergeri sündroomiga õpilane klassis
Mida peaks iga õpetaja teadma
ilmunud 2019
ISBN: 978-9949-506-87-3
232 lk
ühevärvitrükk; 14,8 x 21 cm; pehme köide
hind: 18.50 €

Hästi struktureeritud raamat aitab mõista ja leida lahendusi olukordadele, mis tekivad Aspergeri sündroomiga õpilaste teistsugusest maailma tajumisest. Iga aspekti üldisele kirjeldusele järgneb lapsepoolne selgitus, häirest tekkida võivad arusaamatused koolielus, nõuanded õppetunni tegevusteks ning soovitused teema käsitlemiseks vanematega. Käsiraamatu vormis esitatud materjal aitab õpetajal luua keskkonda, milles nii Aspergeri sündroomiga õpilasel kui ka tema kaaslastel õnnestub üksteist toetades saavutada parimad tulemused.

 

Spetsiifilised õpiraskused

Spetsiifilised õpiraskused
Diana Hudson
Spetsiifilised õpiraskused
Mida oleks õpetajal tarvis teada
2019
ISBN: 978-9949-506-80-4
208 lk
ühevärviline; 14,8 x 21 cm; pehme köide
hind: 17.50 €

VAATA NÄIDISLEHEKÜLGI

Käsitlemist leiavad

  • düsleksia
  • düskalkuulia
  • düsgraafia
  • düspraksia
  • aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH)
  • autismispektri häire (ASH) ja
  • obsessiiv-kompulsiivne häire (OKH)
 
Igale õpiraskusele on pühendatud peatükk, milles kirjeldatakse häire avaldumise vorme, õpilase nõrkusi ja eeldatavaid tugevusi ning võtteid, mida rakendada õpilast õpetades ja juhendades.
Lisaks käsitletakse veel nii õppetunni tehnikaid kui ka efektiivsema kodutöö ja eksamiteks valmistumise võimalusi ning olukordi väljaspool õppetööd. Praktilised nõuanded pakuvad mõtteid lahendusteks, mis aitavad arendada mõistvat koostööd ja saavutada edu.
 
Autor Diana Hudson on tunnustatud õpetaja, teadlane ja koolitaja, kes on pühendunud spetsiifiliste õpiraskustega õpilaste probleemide teadvustamisele. Autori enda hilises eas diagnoositud düsleksia ning tema oma kolme spetsiifiliste õpiraskustega laste kasvatamine ning edukas juhendamine on kindlasti olnud abiks raamatus olevate mõtete koondamisel.
 

Erivajaduste määratlemine

Erivajaduste määratlemine
Glynis Hannell
Erivajaduste määratlemine
Vaatluslehed individuaalsete omapärade hindamiseks
2017
ISBN: 978-9949-506-54-5
208 lk
ühevärviline; 21 x 29,7 cm; pehme köide
hind: 27 €

Iga õpilase erivajaduste, tema tugevate ja nõrkade külgede märkamine ning nendega arvestamine on praegusaja kaasava hariduse oluline suund.
Käesolevas raamatus olevad erivajaduste kirjeldused ja vaatluslehed aitavadki nii õpetajatel, vanematel kui ka teistel laste ja noorukitega tegelevatel spetsialistidel
• märgata õpilaste eripärasid ja häireid
• välja selgitada iga õpilase võimalikke erivajadusi
• mõista mitmesuguste erivajaduste põhjusi ja iseloomulikke tunnusjooni
• koostada iga õpilase kohta täpne ja ülevaatlik vaatluskaart
• kooskõlastada õpetajatelt ja teistelt spetsialistidelt pärinevat informatsiooni
• talletada lihtsal moel olulist informatsiooni ning vältida aeganõudvate ülevaadete kirjutamist
• jälgida edusamme ja täheldada muutusi
• kaasata vanemaid vaatlusprotsessi ning aruteludesse
• luua igale õpilasele tema vajadustest lähtuv õppekava
• kavandada efektiivset ja kaasavat õppetööd
 
Raamatus käsitletakse laste ja noorukite
• üldisi arenguhäireid
• autismispektri häireid
• spetsiifilisi õpiraskusi
• emotsionaalseid ja käitumishäireid
• sensoorseid kahjustusi
• teisi erivajaduste vorme
 
Glynis Hannell on hariduskonsultant, kes on omandanud psühholoogia ja lapse arengu valdkonna akadeemilised kraadid Londoni Ülikoolis. Ta on töötanud arengupsühholoogina haridusasutustes ja laste terviseorganisatsioonides. Käeoleval ajal on Glynis Hannell keskendunud erivajadustega laste ja noorukite ning nendega tegelevate õpetajate, vanemate, hooldajate ja teiste spetsialistide nõustamisele. Ta on auhindu võitnud raamatute autor, oodatud lektor konverentsidel ning täiendusõppe kursustel.